11 sep!

För några dagar var det 11 september och alla snackar om vanligt om vad som hände för 7 år sen. Det var ett tufft år och många har olika tankar och känslor kring vad som hände och vem som bär skulden. En sak jag inte kan förstå är hur man kan låta ett sånt land som USA att styra över alla andras tankar, Vem e dem? Jag menar varje år ska vi tycka synd om dem för den dagen,, Okej jag säger inte att jag inte tyckte det men det blir för mkt ibland., Såna saker händer ju ff, kanske inte samma sak men många dör ff idag pga detta o vem håller en tyst minut för dem? INGEN och vf? Jo för att de som dör inte har lika mkt makt som USA har. Frågan är nu vem det är som låter USA ha denna makt?
- JO det är vi! JAG och DU. Som gör som de säger vad det än är. Som tycker synd om varje liten sak som händer i deras land. Som låter dem påverka oss i allt de gör, Som bryr sig om dem och som ser dem som någon sorts av förebild. VARFÖR? Vad har dom som Sverige inte har? Vad är bättre i det landet som inte Sverige är bra på? vilka lagar har dom som är bättre än våra?
-INGET!!!!! Sverige har de bästa lagarna, den bästa befolkningen och minst brott om man gemför USA med Sverige. Vi har mindre fattigdom än dem inte för att vi är mindre befolkning, Nej för aatt våra fattiga har det bra, Våra fattiga är dem som får soc bidrag, Deras fattiga är de som dör av hunger, de som bor på konstiga ställen tsm med andra fattiga, Sånt finns inte i sverige, och om det finns så är det ytterst lite.

Jag har absolut inget emot USA, det är ett av  drömländerna för många så väl som för mej, men det är just det som stör mej, Vf skulle just det landet som har gjort så mkt problem vara ett av mina drömländer?  Vi ser på människor på olika sätt, Många tycker att alla människor är lika mycket värda men det är bara som många säger. Hade man tyckt det så hade man aldrig glömt de som dör varje dag och bara tyckt synd om de som dog för 7 ÅR SEN.




                                       
                                                                                   " Tolka bilden som ni vill "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0